Долго време се шпекулираше дека најголемата социјална мрежа во светот Фејсбук, стана платформа на родители, чичковци, тетки, баби и дедовци – строго избегнувана од помладите генерации.
А најновото истражување на американскиот истражувачки центар Пју го потврди тоа.
Во споредба со 2015 година, кога повеќе од 70 отсто од оние на возраст меѓу 13 и 17 години користеле Фејсбук, денес таа бројка е намалена на само 32 отсто, што е најостар пад на користењето на социјална мрежа досега.
Во исто време, просечната возраст на корисниците на Фејсбук се зголемува секоја година, таа моментално е 40,5, а 65-годишниците се најбрзо растечката група на корисници на мрежата лансирана во 2004 година.
Истражувањето, во кое повеќе од 1 300 американски тинејџери и нивните родители биле анкетирани меѓу април и мај оваа година, со цел да се добие подобар увид во тоа кои платформи најмногу ги користат младата публика и колку време поминуваат на нив, покажа дека четири во моментов се доминантни меѓу платформите за млади што ги користат повеќе од 50 проценти од сите испитаници: Јутјуб, ТикТок, Снепчет, Инстаграм.
Така, 95 проценти од тинејџерите изјавиле дека често користат Јутјуб, шест отсто од ТикТок, 62 проценти од Инстаграм и 57 отсто на Снепчет. Твитер го користат 23 отсто од тинејџерите, Ватсап 17 отсто, а Редит 14 отсто.
Покрај тоа, повеќето испитаници користат повеќе платформи дневно, а 35 проценти рекле дека се на барем една „речиси цело време“.
Моделот што се набљудува е дека тинејџерите денес избегнуваат апликации со тешки текстуални пораки и се наклонети кон апликации за слики и видеа.
И додека Јутјуб е недостижен во однос на користењето, интересно е што постарите тинејџери, оние меѓу 15 и 17 години, го претпочитаат Инстаграм.
Од нив 73 отсто ја користат апликацијата редовно, во споредба со 45 отсто од помладите 13- и 14-годишници кои го претпочитаат ТикТок.
Кинеската видео апликација, која беше лансирана во 2018 година, постојано ја користат 67 отсто од нив.
Покрај тоа, истражувачите забележуваат дека ТикТок е попопуларен кај девојчињата, а Јутјуб кај момчињата.
И овие податоци се однесуваат само на помладите корисници.
Кога се гледа општата употреба на платформи, според податоците за активните месечни корисници, Фејсбук (2,9 милијарди активни корисници), Јутјуб (2,2 милијарди), Ватсап (2 милијарди), Инстаграм (2 милијарди), ТикТок (милијарда).
Во однос на времето поминато на социјалните мрежи, денешните тинејџери се на социјалните мрежи двојно повеќе од тинејџерите во 2015 година – 48 проценти од оние кои ги користат „неколку пати на ден“ во тековното истражување.
И покрај ова, само една третина од нив веруваат дека поминуваат премногу време на социјалните мрежи, а 56 проценти од нив на прашањето колку би им било тешко да се откажат од социјалните мрежи на одредено време, одговараат „многу тешко“.