Потрагата по добар половен автомобил е мачен процес. Понекогаш е речиси како невозможна мисија. На пазарот има помалку добри половни возила отколку оние што биле лошо одржувани, удрени или неадекватно поправени. Многу од нив имаат лажно состојба на километражата, па без темелна и стручна проверка е невозможно да се утврди вистинската состојба под лимот. Хрватска е мал пазар, па затоа многу возачи за својот „нов“ половен автомобил тргнуваат во некоја друга европска земја.
Но и таму пазарите страдаат од истите проблеми како и нашиот, само што некаде тие се поизразени, а некаде помалку. Во која земја треба да се тргне по автомобил? Каде се кријат добрите понуди, а каде е поголема веројатноста да се наиде на лошо одржувано, преправано возило со лажна километража?
Автомобил кој повеќе пати го менувал сопственикот ретко е најпосакувана опција на пазарот на половни возила. Такво возило, како што наведуваат од царВертицал, можеби било слабо одржувано или крие технички недостатоци со кои претходните сопственици не сакале да се занимаваат. Општо прифатено е мислењето дека автомобилот ќе биде во подобра состојба кога подолг период има еден ист сопственик. Возачките навики, исто така, играат важна улога — поголема е веројатноста автомобил што има поминато помалку километри да биде во добро состојание.
На тоа се однесува и најновото истражување на компанијата за автомобилски податоци царВертицал. Тие утврдиле во кои европски земји возачите со ист автомобил поминуваат најмногу, а во кои најмалку километри. Колку често возачите ги менуваат своите автомобили и од кои земји возилата најдобро е да се избегнуваат?
Нивните податоци покажуваат дека во Хрватска еден сопственик во просек пред продажбата на автомобилот поминува 67.861 км. Тоа е под европскиот просек кој изнесува 75.928 км. Анализата опфаќа само автомобили проверени преку платформата царВертицал, што обезбедува податоците да ја одразуваат вистинската историја на возилата. Полска (112.977 км), Словачка (109.044 км) и Португалија (108.256 км) се меѓу земјите каде што сопствениците со автомобилите поминуваат најмногу километри. Најниски бројки имаат Србија (18.807 км), Украина (22.580 км) и Унгарија (47.845 км). Значи, Србите поминуваат најмалку километри со едно возило, а Полјаците најмногу. Овие бројки не покажуваат колку километри годишно поминуваат возачите. Во некои земји луѓето почесто ги менуваат своите автомобили, а во други поретко, што влијае на вкупната помината дистанца во времето кога возилото има еден сопственик.

„Просечната годишна километража открива колку интензивно се користи автомобилот. Интензивната употреба влијае врз работниот век на возилото, што подоцна обично доведува до почести дефекти и други проблеми. Затоа во нашите извештаи за историја на возилата ги истакнуваме периодите на интензивно возење. Тоа е нешто на што купувачите секогаш треба да внимаваат при избор на половен автомобил“, вели Матас Бузелис, автомобилски експерт во компанијата царВертицал.
Во Хрватска годишниот просек изнесува 16.813 км, што е под европскиот просек. Возачите во Хрватска во просек го задржуваат истиот автомобил четири години пред да го продадат. За споредба, португалските возачи ги задржуваат своите автомобили 7,2 години, Полјаците 6,1 година, а Литванците 5,5 години. Најчестите промени на автомобили се случуваат во Србија и Украина, каде што возачите во просек ги менуваат своите возила на секои 1,1 година. Стручњаците генерално се согласуваат дека колку помалку сопственици имал автомобилот, толку е поверојатно да биде поисправен. Возач кој планира да го продаде возилото за една година, најверојатно нема да вложува во скапи поправки или санирање на поголеми дефекти.
„На работниот век на автомобилот силно влијаат и возачките навики. Кратките патувања, агресивното возење и прескокнувањето на одржувањето секогаш негативно влијаат на состојбата на возилото со текот на времето“, објаснува Бузелис.
Ова истражување, засновано на зачестеноста на промените на сопствениците, открива дека најризични земји за купување половен автомобил се Чешка, Финска, Шпанија и Украина. Возачите во овие земји не само што почесто ги менуваат своите автомобили, туку и обично годишно поминуваат повеќе километри од просечниот Европеец. На пример, возачите во Шпанија во просек го задржуваат автомобилот 4 години и годишно поминуваат 23.186 км. Во Украина автомобилите се заменуваат на секои 1,1 година, со годишна километража од 19.816 км. Финците ги менуваат своите возила на секои 3,1 година и годишно прават 21.213 км. Возачите во Чешка годишно поминуваат 20.201 км и во просек го задржуваат автомобилот 3,6 години.
Најмал ризик од грешка имаат оние што се одлучуваат да купат половен автомобил од Германија, Литванија, Португалија и Обединетото Кралство. Во овие земји возачите обично поминуваат помалку километри и подолго ги задржуваат своите возила. Во Обединетото Кралство возачите во просек го задржуваат автомобилот 4,5 години и годишно поминуваат само 12.710 км. Германците, исто така, не брзаат со промена на автомобилите — тоа го прават на секои 4,8 години, притоа минувајќи 17.688 км годишно. Португалските возачи ги задржуваат своите возила 7,2 години и минуваат 15.133 км годишно, додека Литванците ги менуваат автомобилите на секои 5,5 години, притоа поминувајќи 16.367 км годишно.