„Рогфаст“, најдолгиот и најдлабок подводен тунел во светот

Замислете да го скратите 13-часовното возење на само половина час. Тоа е ветувањето за „Рогфаст“, нов тунел во Норвешка, кој ќе стане најдолгиот и најдлабок подводен тунел во светот.

Наместо да возат по сегашниот крајбрежен пат, кој е долг, кривулест и прекинат од фериботски линии, возачите наскоро ќе поминуваат низ тунел долг 27 км кој беспрекорно ќе поврзува неколку градови. Овој смел потфат отвора ново поглавје во скандинавскиот транспорт и го демонстрира неверојатниот обем на изградба.

Во моментов норвешкиот крајбрежен пат Е39 се протега на околу 1.090 километри, од Трондхајм на север до Кристијансанд на југ. За да се помине целата маршрута, потребни се околу 21 час патување, првенствено затоа што патниците мора да се качат на фериботот седум пати за да ги преминат сите фјордови по патот.

„Рогфаст“ драстично ќе го намали ова време. Новиот подводен тунел ќе ги поврзе окрузите Рандаберг и Бокн, елиминирајќи ја потребата од какви било фериботи. Кога ќе биде завршен, возачите ќе заштедат речиси 13 часа, преминувајќи го она за што претходно трошеле цел ден, а сега ќе го прават за само околу 35 минути.

Секако, ова подобрување не е важно само за брзината, туку е и значаен елемент за подобра поврзаност. Тунелот директно ќе поврзе шест норвешки градови и ќе овозможи полесно и посигурно патување, без непредвидливи доцнења поради лоши временски услови или распоред на фериботи.

„Рогфаст“ се издвојува не само по својата должина, туку и по длабочината на која ќе се наоѓа. Тунелот ќе се спушта речиси 400 метри под нивото на морето, што го прави најдлабокиот подводен тунел во светот за патен сообраќај. Со четири ленти, по две во секоја насока, возачите нема да мора да се грижат за сообраќаен метеж.

Изградбата на овој амбициозен проект започнала во 2018 година, но напредокот бил забавен од предизвици како што се пандемијата и сложената работа на пробивање на цврстата карпеста маса под морето. И покрај ова, целта е тунелот да биде завршен до 2033 година.

Според пресметките, трошоците за извршување се еднакво амбициозни и изнесуваат околу 1,9 милијарди евра. Финансирањето доаѓа од комбинација од владина поддршка и патарини. Засега, постојат предвидувања дека возачите ќе плаќаат околу 35 евра за да поминат. Иако изгледа скапо, придобивките од ефикасноста и сигурноста на патувањето далеку ги надминуваат трошоците.

Зимата на норвешкиот брег може значително да го наруши фериботскиот сообраќај. Силните бури и бурното море предизвикуваат чести доцнења или дури и откажувања на пловидби, принудувајќи ги патниците да чекаат со часови или да бараат алтернативни патишта. Тоа влијае врз дневната миграција, испораката на стоки и туризмот.

„Рогфаст“ го решава овој проблем со преместување на сообраќајот под вода, каде што временските услови не можат да влијаат.
Покрај трансформирањето на долгите патувања, „Рогфаст“ ќе го промени секојдневниот живот на крајбрежните заедници во Норвешка. Побрзите маршрути значат дека стоките побрзо ќе стигнат до пазарот, локалните бизниси можат да напредуваат, а луѓето ќе имаат повеќе време за себе.

Туризмот, исто така, ќе добие поттик бидејќи посетителите ќе имаат полесен пристап до атрактивни области без мака. Краткото, безбедно возење под морето звучи како сон што се остварува и за туристите.

Со овој смел чекор за изградба на најголемиот подводен патен тунел во светот, Норвешка несомнено ќе инспирира идни проекти во други земји со предизвикувачки крајбрежни линии.
Извор…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *