Сутерен.мк

Писмото на Бил Гејтс

Ко-основачот на Мајкрософт во вторникот објави писмо од седум страници со наслов „Почна ерата на вештачката интелигенција“, во кое ги наведува своите ставови за иднината на оваа револуција. Тој напиша дека развојот на вештачката интелигенција е „фундаментална како и создавањето на микропроцесорот, персоналниот компјутер, интернетот и мобилниот телефон“.

Писмото доаѓа истиот ден кога Гугл го објави својот чет-бот за вештачка интелигенција, Бард, кој му се придружува на Бинг на Мајкрософт во трката за вооружување со вештачка интелигенција, и една недела откако креаторот на ChatGPT, OpenAI, ја објави долгоочекуваната еволуција на неговиот модел со вештачка интелигенција, ГПТ- 4.

Гејтс претходно зборуваше за неговиот ентузијазам за иднината на вештачката интелигенција, имено како таа може да се користи како ментор во образованието или да се обезбеди медицински совет на луѓето каде што лекарите не се лесно достапни.

Во писмото, милијардерот, исто така, ја признава загриженоста за вештачката интелигенција, вклучувајќи го и ризикот дека луѓето ќе ја злоупотребат, како и можноста за суперинтелигентна или „силна“ вештачка интелигенција која би можела „да воспостави свои цели“ како што се подобрува технологијата.

Во писмото, чии делови се објавени од Инсајдер, Гејтс ги елаборира овие идеи, дискутирајќи за тоа како вештачката интелигенција може да се користи и како алатка за подобрување на човечката продуктивност и како може да помогне за подобрување на глобалните нееднаквости – на работното место, здравството и образованието.

Гејтс пишува за тоа како вештачката интелигенција може да се користи како „дигитален личен асистент“ за подобрување на продуктивноста на вработените – идеја за која претходно зборуваше во февруари. Вештачката интелигенција, интегрирана во дигитални работни алатки како Мајкрософт офис, може да помогне во управувањето и пишувањето е-пошта, напиша тој. Тој додаде дека овие „лични агенти“ генерирани од вештачката интелигенција, опремени со огромно знаење и податоци за нивната компанија и индустрија, исто така може да претставуваат ресурси за комуникација со вработените.

„Како што компјутерската моќ станува поевтина, способноста на ГПТ да изразува идеи сè повеќе ќе личи на достапноста на службеник кој ќе ви помогне во различни задачи“, рече Гејтс.

Во здравствената индустрија, вештачката интелигенција би можела да ги ослободи здравствените работници од одредени задачи, како што се поднесување барања за осигурување, пополнување документи и составување белешки за посета на лекар, очекува Гејтс.

Тој додаде дека за сиромашните земји, каде што „многу луѓе никогаш не одат на лекар“, вештачката интелигенција може да им овозможи на здравствените работници да бидат попродуктивни. Можно е вештачката интелигенција да помогне и во лекувањето на пациенти кои не живеат во близина на медицински установи, според коосновачот на Мајкрософт.

Вештачката интелигенција веќе се користи во здравството за да се анализираат медицинските податоци и да се дизајнираат лекови, напиша Гејтс, но следниот бран на алатки за вештачка интелигенција може да помогне да се предвидат несаканите ефекти од лекот и да се пресметаат нивоата на дозирање.

За земјоделските култури и добитокот во сиромашните земји, вештачката интелигенција би можела да помогне во дизајнирањето семиња прилагодени на локалната клима и да се развијат вакцини за добиток – случувања кои би можеле да бидат особено важни „бидејќи екстремните временски услови и климатските промени вршат уште поголем притисок врз земјоделците со ниски приходи“. .

Гејтс предвиде дека вештачката интелигенција би можела да го трансформира образованието во следните пет до 10 години со доставување содржини приспособени на стиловите на учење на учениците, како и учење што ги мотивира поединечните ученици и ги губат интересите за предметите.

Вештачката интелигенција, исто така, може да им помогне на наставниците така што ќе им олесни да планираат часови и курсеви и да го проценат разбирањето на темите од страна на учениците.

„Дури и кога технологијата се подобрува, учењето сè уште ќе зависи од одличните односи ученик-наставник“, се наведува во писмото. „Тоа ќе ја подобри – но никогаш нема да ја замени – работата што учениците и наставниците ја произведуваат заедно во училницата“.

Гејтс напиша дека вештачката интелигенција, исто така, ќе треба да биде подеднакво достапна за училиштата со ниски приходи во САД и ширум светот „за да не бидат оставени учениците во домаќинствата со ниски приходи“.

Наставниците исто така ќе треба да се прилагодат на учениците кои користат нови технологии во училницата, како што е ГПТ. Гејтс го даде примерот на наставниците кои им дозволуваат на учениците да користат ГПТ за да напишат прв нацрт на есеј, кој потоа ќе треба да го персонализираат во подоцнежните нацрти.

„За да го искористиме максимумот од оваа извонредна нова технологија, ќе мораме да се заштитиме од ризиците и да ги шириме придобивките на што е можно повеќе луѓе“, напиша Гејтс.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *